یک برنامه ی نرم افزاری پیشگام برای تلفن همراه بمنظور تعیین دوز انسولین در ایالات متحده تایید شد

21 فوریه 2019 - اولین برنامه ی تلفن همراه (mobile app) که دوز انسولین را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تعیین می کند، به طور رسمی در ایالات متحده تایید شد.

این برنامه، برای کار در کنار سرویس هدایت انسولینd-Nav ، طراحی شده است و دارای برچسب تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده(FDA) است.این سازمان به این تکنولوژی، کلیرنس 510 (k) اهدا کرده است، که نشان دهنده ی ایمنی کافی و کارایی موثر آن برای عرضه ی عمومی به بازار است.

پلت فرم d-Nav، اولین برنامه ی تلفنی مدیریت انسولین است که قادر به محاسبه دوزهای فردی برای همه انواع رژیم های انسولین است. همچنین این نرم افزار، اولین برنامه ی تعیین کننده ی دوز انسولین است که می تواند به هر دستگاه گلوکومتری( قند سنج) که داده هایش را با cloud به اشتراک می گذارد، متصل شود.

به گفته ی Hygieia، شرکتی که این تکنولوژی را توسعه داده است، این برنامه برای هر دو سیستم عاملiOS  و Android در دسترس است. این برنامه به طور بالقوه می تواند زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را آسانتر کند.

مدیر اجرایی Hygieia، گفت: کلیرنس FDA یک نقطه ی عطف مهم در مأموریت ما برای بهبود و ساده سازی مدیریت انسولین با سرویس D-Nav، است که کار با آن راحت و ساده است و مزایای استفاده از آن قابل دسترس برای بیماران و پزشکان است.

سرویسD-Nav ، بیش از شش سال در ایرلند شمالی مورد استفاده قرار گرفته و Hygieia می گوید که در حال بررسی فرصت هایی برای ارائه ی این برنامه در آینده به کشورها و بازارهای دیگر است.این شرکت در وب سایت خود این برنامه را مشابه با سیستم" GPS"  توصیف کرده است.در توصیف d-Nav آمده است این نرم افزار به عنوان راهنمایی برای کاربران انسولین شناخته شده است. این نرم افزار از مقصد شما و جاده هایی که به آن مقصد منتهی می شوند، آگاه است. اگر d-Nav احساس کند که شما راه اشتباهی را انتخاب کرده اید، بلافاصله به شما هشدار می دهد، بنابراین می توانید سفر خود را در مسیر بهتر از سر بگیرید. خدمات منحصر به فرد d-nav، همچنین شامل پشتیبانی پرستاری می شود و هر کاربر می تواند به صورت شخصی یا تلفنی با مراقبین بهداشتی خود ارتباط برقرار کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/feb/pioneering-insulin-dose-mobile-app-gets-us-approval-96221428.html